Glede na to, da nas mobilni telefoni danes spremljajo praktično ves čas in kamorkoli gremo, so se v skladu s tem tudi za podjetja odprle nove možnosti za trženje svojih produktov oz. storitev. S svojim končnim kupcem oz. naročnikom so lahko nenehno v kontaktu, kar vsekakor ponuja možnost še učinkovitejšega poslovanja in boljšega upravljanja odnosov s strankami.
Prišel je torej čas, da se spletne strani, spletne trgovine in spletni portali (recimo temu v nadaljevanju kar spletne rešitve) pričnejo razvijati z mislijo na mobilne telefone. Potrebno je pričeti razmišljati, kako se bo spletno mesto prikazovalo tudi na mobilnih napravah in temu primerno še dodatno prilagoditi obliko spletne rešitve.
Poleg prilagoditve prikaza spletne rešitve na pametnih telefonih, so vse bolj popularne tudi mobilne aplikacije, ki so lahko delno ali v celoti povezane s spletno rešitvijo. Največje prihranke lahko dosežemo, v kolikor razvoj tako spletne rešitve kot tudi mobilne aplikacije prepustimo enemu izvajalcu. Na ta način dosežemo številne ugodnosti, dve najpomembnejši sta zagotovo:
- Urejanje spletnega mesta in mobilne aplikacije je centralizirano – spremembe na spletnem mestu se odražajo tudi v mobilni aplikaciji.
- Uporaba nekaterih že obstoječih funkcij in funkcionalnosti na spletnem mestu omogoča prihranke pri razvoju mobilne aplikacije (torej, cenejši in hitrejši razvoj).
Potrebno je opozoriti na še nekaj ključnega – prenos celotnega spletnega mesta in vseh funkcionalnosti v mobilno aplikacijo (ali mobilno verzijo spletnega mesta) je slaba izbira. Uporabniška izkušnja na pametnih telefonih se precej razlikuje od uporabniške izkušnje na spletu. Gre za povsem drugačen prikaz oz. drugačno obnašanje uporabnikov pri uporabi obeh medijev. Temu primerno je nujno prilagoditi izgled in funkcionalnosti mobilne aplikacije (ali mobilne verzije spletnega mesta), saj nas v nasprotnem primeru lahko doleti tisto, česar si najmanj želimo – nezadovoljstvo uporabnika, ki je osnova za odstranitev nameščene aplikacije z njegovega telefona.
Nekateri se zaenkrat tolažijo s tem, da v Sloveniji še ni toliko uporabnikov pametnih telefonov, da bi se izplačalo vlagati v razvoj mobilne aplikacije. To ne drži. V Sloveniji ima pametni telefon v lasti več kot četrtina uporabnikov mobilne telefonije oz. kar 27,8 odstotka uporabnikov (Vir: CEE Telco Industry Report, 2011). V okviru držav Srednje in Vzhodne Evrope to pomeni največji odstotek. Ta podatek je za podjetja vsekakor precejšnjega pomena – nezanemarljiv odstotek njihovih potencialnih kupcev že zdaj čaka, da jih podjetje »kontaktira« tudi preko njihovih »pametnih igračk«.