Izpostavljene akcije
Določene akcijske nakupe morate izpostaviti, še posebej, če gre za sezonske izdelke ali storitve, ki lahko v določenem delu leta prinašajo velik zaslužek. Kot primer lahko navedemo podjetje, ki se ukvarja s prodajo športne opreme – za njih je seveda priporočljivo, da imajo spomladi in poleti izpostavljene šotore in opremo za kampiranje, jeseni in pozimi pa bi morali izpostaviti smučarske jakne in hlače.
Iskanje in samodejni rezultati
Uporabniku morate dovoliti, da znotraj spletne trgovine poišče izdelke, ki ga zanimajo. Seveda pa vam predlagamo, da mu pri vpisovanju iskalnega pojma ponudite svoje rezultate, saj ga boste morda ravno tako peljali tja, kamor sami želite. S tem se tudi izognete zmedi na strani z rezultati, saj bo rezultatov manj in ne od uporabnika ne boste zahtevali toliko dodatnega klikanja.
Urejanje, razvrščanje in prikaz vseh izdelkov
Predlagamo vam, da uporabniku omogočite, da si vašo trgovino malce prilagodi. Dajte jim možnost, da si razvrstijo kategorije tako, kot si sami želijo: morda lahko uporabite kriterije kot so cena, priljubljenost, velikost, po imenu od a do z, … Prav tako vam svetujemo, da za različne možnosti nastavite določene filtre. Veliko obiskovalcev prav nič ne uživa v klikanju skozi strani in kategorije, zato v svoji spletni trgovini le obdržite možnost »preglej vse«, kjer je možno izdelke filtrirati po različnih kriterijih.
Hiter predogled
Ker se nekateri uporabniki zaradi slabih izkušenj s počasnim nalaganjem strani bojijo klikniti na določen izdelek, je odlična ideja, da jim ponudite hiter predogled strani s kategorijo, zaradi česar se bodo odločili, ali bodo to stran obiskali ali ne. Prav tako bodo lahko hitro ugotovili, ali iščejo tak izdelek, ali so morda zašli. To je nekako tako, kot če imate sekundarni poziv k sodelovanju, saj je to druga možna stvar, ki jo vaš uporabnik lahko stori – lahko pa že prej klikne in se odloči za nakup.
Podobni ali sorodni izdelki
Ko uporabnik obišče stran z določenim izdelkom, s tem izrazi zanimanje za tovrsten izdelek. Zakaj jim ne bi pokazali še vseh ostalih podobnih izdelkov? Morda takšne, ki prvotnega dopolnjujejo? Tako bo vaš uporabnik ostal dlje na strani in verjetno nakupil za višjo vsoto, vi pa boste imeli več časa, da ga prepričate v nakup.
Delite s prijatelji
Svojim uporabnikom dajte enostavno možnost, da svojim prijateljem pokaže, kaj ga zanima. Čeprav je to dejansko zelo enostavno izvedljivo brez dodatnega gumba (za pošlji prijatelju, objavi na Facebooku), pa je večja verjetnost, da bodo uporabniki vaš izdelek izpostavili, če jih na to spomnite in jim to čim bolj olajšate z enim gumbom ali enim klikom.
Ni na zalogi
Čeprav izdelka v zahtevani velikosti ali barvi morda trenutno ni na voljo, še ni najbolj pametno, da izdelek iz trgovine začasno umaknete. Če boste izdelek še dobili, ga le ponudite uporabniku in zapišite, da ga trenutno ni na zalogi. Morda lahko izkoristite trenutek za to, da zaprosite za uporabnikov e-mail naslov in mu pošljete obvestilo, ko bo izdelek znova na voljo. S tem zmanjšate možnost, da bi uporabnik vaše spletne strani postal kupec na konkurenčni spletni strani. Prav tako pa svojemu uporabniku s tem pokažete, da vam zanj ni vseeno in da se zanj trudite.
Podrobnosti o izdelku
Podrobni in obsežni podatki o izdelku lahko včasih pomenijo razliko med »skoraj prodanim« in »prodanim« izdelkom. Če uporabnik ne najde podatkov o izdelku, ki jih išče, se lahko počuti negotovega in nakupa ne bo zaključil. Zelo pomembno pa je, da so podatki o izdelkih v spletni trgovini zapisani jasno, ne preobširno in jedrnato.
Dinamična nakupovalna košarica
Ko uporabnik v košarico doda izdelek, ga morda ni najbolje takoj peljati k blagajni. Na strani mu pokažite njegovo nakupovalno košarico v manjšem oknu v kotu. Košarica naj dinamično prehaja s strani na stran, lahko pa se tudi veča ali razteza glede na to, koliko izdelkov uporabnik dodaja. Tako poteka uporabniška izkušnja gladko in mirno, saj je uporabniku vedno jasno, kaj ima v nakupovalni košarici.
Računanje stroškov poštnine
V svoji spletni trgovini integrirajte računalo za računanje stroškov poštnine, ki jih bo stranka morala poravnati. Možnost računanja poštnine morate ponuditi uporabniku preden preide k zaključku nakupa. S tem se izognete uporabnikom, ki si zaradi presenečenja nad ceno premislijo tik ob plačilu. Ker že v principu zaključek nakupa in vpisovanje vseh podatkov od uporabnika zahteva določen vložek časa in energije, se morda uporabnik zaradi strahu pred stroški poštnine sploh ne odloči za začetek postopka zaključka nakupa. Poenostavljeno – če uporabnik kupuje izdelek za 5€ in je prepričan, da je poštnine za 10€, sploh ne bo kliknil na gumb »k blagajni«. Če bi imel prej na voljo računalo za poštnino, bi morda lahko videl, da znaša poštnina samo 2€ in bi se takoj odločil za nakup. Tudi če bo poštnina za nekatere uporabnike predraga, je vseeno bolje, da to izvedo že prej, saj z vsakim trenutkom kasneje sledi še večje razočaranje. Prav tako pa lahko z računalom poštnine morda spremenijo izdelke v nakupovalni košarici, jih dodajajo ali odvzemajo, da si jih bodo lahko privoščili.
Možnost dostave
NoviSplet iz izkušenj odvsetuje, da imate za vse nakupe enako vrednost dostave ali pa samo eno možnost dostave. Različni uporabniki si želijo različnih možnosti – morda lahko nekdo pošiljko prevzame le popoldne, nekdo drug spet dopoldne, nekateri bi raje prišli izdelke sami iskat. Za hitro pošto oziroma nujno dostavo morate seveda zaračunati nekaj več, prav tako kot ne boste zaslužili ničesar, če kupec sam dvigne izdelek na vašem skladišču. Prisluhnite željam različnih kupcev, da preprečite vsako izgubo zaključenega nakupa zaradi možnosti ali cen dostave.
Potrdilo o plačilu
Veliko uporabnikov priznava, da je klik na gumb »izvedi plačilo« stresen trenutek. Pomirite jih lahko tako, da jim takoj pokažete stran s potrdilom o plačilu, ki si jo lahko natisnejo, hkrati pa jim isti trenutek pošljite e-mail sporočilo, ki bo potrdilo, da ste plačilo prejeli. V e-mailu in potrdilu zapišite, kaj sledi – »vaš nakup je v obdelavi«, »izdelke lahko pričakujete v roku 7 dni« …
Sledenje pošiljki
Ko je naročilo poslano, vam svetujemo – v kolikor je to le izvedljivo – da svojim uporabnikom zagotovite številko paketa, po kateri lahko sledijo svoji pošiljki. Tako bodo vsak trenutek pomirjeni, predvsem pa vas ne bodo spraševali »kje so moji izdelki«, česar jim verjetno tako ali tako ne bi mogli povedati.