Glede uporabe spletnega nakupovanja smo za vas pripravili manjšo analizo. Pomagali smo si s statistikami, ki jih zagotavlja Eurostat, ugotovitve so vidnje na spodnji sliki. V primerjavi s povprečjem v svetu, smo Slovenci s spletnimi nakupi zaenkrat še pod povprečjem.
Odstotek posameznikov, starih od 16 do 74 let, ki so v letih 2008, 2009 in 2010 opravili vsaj en spletni nakup
Vir: Eurostat, 2011
Vidimo lahko, da so Danci na področju spletnega nakupovanja v Evropi najbolj dejavni, v letu 2010 je preko spleta namreč vsaj en nakup opravilo skoraj 70 % aktivnih uporabnikov interneta. V slošnem so skandinavske države na tem področju zelo aktivne. V Sloveniji je ta odstotek precej manjši – na spletu nas kupuje nekaj manj kot 30 %. Kljub temu je razveseljujoča novica, da smo bili (glede na podatke RIS-a) v letih od 2004 do 2008 v Sloveniji priča precej intenzivni rasti spletnega nakupovanja. Zanimivo je, da je nekaj več kot 60 % spletnih kupcev v letu 2008 celotno vrednost nakupov preko interneta opravilo v slovenskih spletnih trgovinah, najpogosteje obiskane trgovine pa so bile: mimovrste=), Neckermann, Bigbang, Merkur, EnaA in Mercator. Podatki o povprečni vrednosti nakupov preko spleta kažejo, da so «bolj zapravljivi« moški, stari med 40 in 59 let – zanimiv podatek, ki ga je do določene mere (in ne v vsakem primeru) vsekakor za upoštevati pri izdelavi spletnih trgovin.
Kaj najpogosteje nakupujemo preko spleta?
Glede na rezultate raziskave podjetja Nielsen (vodilno globalno podjetje na področju spremljanja aktivnosti uporabnikov na spletu), največ svetovnih spletnih potrošnikov v prihodnjih 6 mesecih namerava kupiti knjige (44 %), sledijo oblačila, dodatki in obutev (36 %), letalske karte (32 %), elektronska oprema (27 %), hotelske rezervacije (26 %) in kozmetika (22 %).
Rezultati odgovorov na vprašanje katere izdelke/storitve nameravajo spletni uporabniki nakupiti preko spleta v prihajajočih 6ih mesecih (v %)
Vir: Nielsen.com, 2010
Slovenci smo v prvem četrtletju 2010 preko spleta najpogosteje naročali ali kupovali oblačila in športno opremo, različne dobrine za gospodinjstvo, turistične nastanitvene zmogljivosti (npr. rezervacije prenočišč), vstopnice za prireditve, knjige, revije, časopise in računalniško strojno opremo.
Vsekakor ima spletno nakupovanje tako v Sloveniji kot tudi v svetu še veliko potenciala, saj je tovrstno nakupovanje tudi sicer najhitreje rastoča oblika nakupov v EU-ju. Sama postavitev oz. izdelava spletne trgovine v primerjavi z odprtjem fizične trgovine predstavlja tudi precej manjši strošek (ni potrebno najeti prostora in prodajalcev). Dejstvo pa je, da izdelava spletne trgovine zahteva kar nekaj časa, predvsem pa je pomembno, da jo zaupate strokovnjaku, ki ima s tem že veliko izkušenj. Dokazano je namreč, da včasih na videz majhne in zanemarljive napake, bistveno vplivajo na spletnega potrošnika. Glede na majhno zaupanje, ki ga vzbuja internet, je predvsem pomembno, da obiskovalci dobijo občutek, da za spletno trgovino stoji kredibilen in zaupanja vreden trgovec – to lahko dosežemo le z dobrim načrtovanjem in izdelavo spletne trgovine.